REZERWACJA BILETÓW




Zamów Bilety Telefonicznie
Zamów Bilety Telefonicznie


Lotnisko Bukareszt Otopeni - Henri Coandă
 
Lotnisko Bukareszt Otopeni - Henri Coanda (OTP)
 
Międzynarodowy port lotniczy Bukareszt - Henri Coandă (H. Coanda był jednym z pionierów rumuńskiego lotnictwa) położony jest w podbukareszteńskiej miejscowości Otopeni, w okręgu Ilfov, oddalonej ok. 15 km na północ od centrum rumuńskiej stolicy. Z racji swej lokalizacji port lotniczy znany jest bardziej pod nazwą Bukareszt - Otopeni (do roku 2004 była to jego oficjalna nazwa).
 
Jest to największe lotnisko Rumunii i jedno z dwóch obsługujących Bukareszt. Pełni także rolę portu tranzytowego w drodze np. na Bliski Wschód. Rocznie przez terminal lotniska przewija się ok. 5 mln. pasażerów. Jest ono również bazą narodowego przewoźnika, linii TAROM i linii Țiriac Air. Lotnisko obsługuje przewoźników czarterowych i tanie linie jak: Wizz Air, Air Bucharest i Blue Air.
 

Bukareszt - Otopeni posiada jeden, złożony z dwóch budynków, terminal i dwa pasy startowe o długości 3,5 km.

 

 

Rezerwacja Bilety Lotnicze z i do Rumunii:
 
32 728 30 44
 
7 dni w tygodniu, płatność przelewem lub on line

 

 


W czasie II wojny światowej lotnisko było bazą niemieckiej Luftwaffe. Wojskowy charakter zachowało do roku 1965, będąc najważniejszym lotniskiem sił powietrznych tego kraju. Loty cywilne natomiast obsługiwało drugie z bukareszteńskich lotnisk - Băneasa. Jednakże rosnący, z roku na rok, ruch pasażerski i zapotrzebowanie na nowe połączenia wymusiły odciążenie Băneasy i przeniesienie części połączeń na lotnisko Otopeni. Na potrzeby ruchu pasażerskiego przedłużono nawet tamtejszy pas startowy do 3,5 km. (był to wówczas jeden z najdłuższych pasów w Europie). W roku 1970 wybudowano tam nowy terminal, zaprojektowany przez Cezara Lăzărescu. Zbiegło się to w czasie z wizytą amerykańskiego prezydenta Richarda Nixona. Nowy terminal, który wówczas obsługiwał już 1,2 mln pasażerów rocznie, wyposażono w salon dla VIP-ów. Otopeni zaczęło stawać się lotniskiem cywilnym, obsługującym coraz więcej kierunków i coraz więcej pasażerów. W roku 1986 wybudowano na nim, o takiej samej długości, drugi pas startowy i kolejne drogi kołowania. Powiększono płytę parkingową dla samolotów i zmodernizowano oświetlenie. Liczba codziennych operacji lotniczych zwiększyła się o 40%.

 

W roku 1992, kiedy lotnisko w Bukareszcie stało się członkiem ACI (Airports Council International), opracowano etapowy plan jego rozwoju. Pierwszy etap przypadł na lata 1994-1998. Wybudowano wówczas nową halę odlotów, którą wyposażono w 9 bramek i 5 rękawów. Etap drugi zakończono w roku 2007. Doprowadził on do powstania drugiego terminala obsługującego loty krajowe - wewnętrzne, dużego parkingu dla samochodów (2003), modernizacji wieży kontrolnej (w latach 2005-2007), przekształceniu starego budynku terminala w halę przylotów i wybudowaniu nowych dróg kołowania (o nazwach: Oscar i Victor). W roku 2009 rozpoczęto trzeci etap modernizacji lotniska, zmierzający do powiększenia obu hal: odlotów (podzielona jest na część odprawiającą podróżnych do strefy Schengen i poza nią) i przylotów. Część prac, kosztem 150 mln euro, zakończono w listopadzie 2012 roku. Obecnie zdolności lotniska wzrosły do 6 mln. obsługiwanych pasażerów rocznie, zarówno na trasach krajowych jak i międzynarodowych. Terminal wyposażony jest w 32 bramki (gate'y) i 14 składanych rękawów. Posiada także szereg udogodnień. Przed wyjściem z terminala znajduje się postój licencjonowanych taksówek. Podróż taksówką do centrum miasta trwa ok. 25 min i kosztuje (a właściwie powinna kosztować) równowartość 13-14 USD.

 

W niedalekiej przyszłości planowane jest oddanie hotelu i drugiego, nowego budynku terminala - Henri Coandă 2. Terminal ten ma składać się z czterech oddzielnych budynków (wraz z pirsem), z których każdy będzie w stanie obsłużyć 5 mln. pasażerów rocznie. Planuje się, że do roku 2023 sam terminal 2 lotniska będzie mógł rocznie przyjmować 20 mln. pasażerów, a całe lotnisko ma być połączone z autostradą M3 Bukareszt - Braszów, bukareszteńskim systemem kolejowym i stołecznym metrem.


Do centrum miasta pasażerowie mogą łatwo dostać się z lotniska miejskimi autobusami. Trasę z lotniska do centrum Bukaresztu obsługują linie: 780 i 783. Autobusy te posiadają nawet specjalne miejsca na bagaże. Kursują codziennie, co kwadrans, w godzinach: 05:30 - 23:40, a bilet kosztuje równowartość ok. 1 USD.


Z lotniska kursują wahadłowo autobusy dowożące pasażerów na oddalony niecały kilometr od terminala dworzec kolejowy. Docelowo połączenie kolejowe ma zostać doprowadzone bezpośrednio do portu lotniczego.


Z terminala lotniska Bukareszt Otopeni korzystają następujący przewoźnicy: 

Aegean Airlines (sezonowo czarter: Korfu, Heraklion, kontynuacja od 4 czerwca 2013 Rodos, od 3 czerwca 2013), Aer Lingus (Dublin), Aeroflot (Moskwa - Szeremietiewo), Air Berlin (Berlin-Tegel), Air Bucharest (sezonowo: kontynuacja od 6 czerwca 2013 Antalya, kontynuacja od 23 maja 2013 Bodrum, kontynuacja od 9 czerwca 2013 Korfu-Kerkyra, kontynuacaja 26 maj 2013 Heraklion, od 30 kwietnia 2013 Hurghada, od 9 czerwca 2013 Kos, od 9 czerwca 2013 Rodos, od 30 kwietnia 2013 Szarm el Szejk, czarter: Barcelona, Dubaj, kontynuacja od 5 czerwca 2013 Palma de Mallorca, Rovaniemi, Szarm el-Szejk), Air Europa (czarter: Teneryfa - Południe), Air France (Paryż - Charles de Gaulle), Air Moldova (Kiszyniów), Alitalia (Mediolan - Linate, Rzym - Fiumicino), Austrian Airlines obsługiwane przez Tyrolean Airways (Wiedeń), Blue Air (Barcelona, Paryż - Beauvais, Bergamo, Bolonia, Bruksela, Katania, Dublin, Larnaka, Londyn - Luton, Madryt, Málaga, Neapol, Nicea, Rzym - Fiumicino, Stuttgart, Walencja, Wenecja, sezonowo: kontynuacja od 15 czerwca 2013 Lizbona), British Airways (Londyn-Heathrow), Czech Airlines (Praga), El Al (Tel Aviv - Ben Gurion), Flydubai (Dubaj), KLM (Amsterdam), LOT Polish Airlines (Warszawa - Chopina), Lufthansa (Berlin - Tegel, Monachium, sezonowo: Frankfurt), Lufthansa Regional obsługiwane przez Eurowings (Düsseldorf), Lufthansa Regional obsługiwane przez Lufthansa CityLine (Monachium, sezonowo: Frankfurt), Meridiana Fly (od 26 marca 2013 Olbia), Nouvelair (czartery: Dżerba, Monastyr, Tunis), Olympic Air (Ateny), Pegasus Airlines (Stambuł - Sabiha Gökçen, czarter: od 3 maja 2013 Antalya), Romavia (Antalya), Qatar Airways (Ad - Dauha, Sofia), Scandinavian Airlines (Kopenhaga), Sky Airlines (czarter: Antalya), Swiss International Air Lines obsługiwane przez Helvetic Airways (Zurych), TAP Portugal (Lizbona), TAROM (Amman - Queen Alia, Amsterdam, Ateny, Baia Mare, Barcelona, Bejrut, Belgrad, Bruksela, Budapeszt, Kair, Kiszyniów, Cluj (Kluż) - Napoca, Dubaj, Frankfurt, Jassy, Stambuł - Atatürk, Larnaka, Londyn - Heathrow, do 31 marca 2013 Lyon), Madryt, Monachium, Oradea, Paryż - Charles de Gaulle, Rzym - Fiumicino, Satu Mare, Sibiu, Sofia, Sztrasburg, Suczawa, Târgu Mureş, Tel Aviv - Ben Gurion, Saloniki, Timişoara, Wiedeń, sezonowo: kontynuacja 20 czerwca 2013 Dubrownik, kontynuacja 30 maja 2013 Nicea, Palma de Mallorca, czartery: od 18 maja 2013 Antalya, Bodrum, Heraklion, Hurghada, Kos, Mombasa, Palma de Mallorca, od 8 czerwca 2013 Perveza, Rodos, Salzburg, Santorini, Szarm el-Szejk, Skiatos, kontynuacja od 12 czerwca 2013 Teneryfa - Południe). 2013), Tunisair (czarter: Tunis), Turkish Airlines (Stambuł - Atatürk), Vueling (sezonowo: kontynuacja od 3 kwietnia 2013 Barcelona), Wizz Air (od 19 maja 2013 Alghero, Barcelona, Bari, Paryż - Beauvais, Bergamo, Katania, Charleroi, Cuneo, Dortmund, Eindhoven, Forlì, od 19 maja 2013 Genewa, od 18 maja 2013 Larnaka, Londyn - Luton, Madryt, Mediolan - Malpensa, Neapol, Piza, Rzym - Ciampino, od 18 maja 2013 Sandefjord, Wenecja - Treviso, Walencja, Werona, Saragossa, sezonowo: Alicante, kontynuacja od 25 maja 2013 Palma de Mallorca).

 

Lotnisko Bukareszt Otopeni obsługuje – bezpośrednio – następujące kierunki:

Austria (Wiedeń),
Belgia (Bruksela, Bruksela - S. Charleroi),
Bułgaria (Sofia),
Chorwacja (Dubrownik),
Cypr (Larnaka),
Czechy (Praga),
Dania (Kopenhaga),
Egipt (Kair),
Francja (Paryż - Beauvais, Paryż - Charles de Gaulle, Nicea, Lyon, Strasburg),
Grecja (Ateny - International, Saloniki),
Hiszpania (Saragossa, Barcelona, Walencja, Madryt, Palma de Mallorca, Alicante, Malaga),
Holandia (Amsterdam - Schiphol, Eindhoven),
Irlandia (Dublin),
Izrael (Tel Aviv - Jafa),
Jordania (Amman - Queen Alia),
Katar (Ad - Dauha),
Liban (Bejrut),
Mołdawia (Kiszyniów),
Niemcy (Dortmund, Berlin - Tegel, Memmingen Allgau, Frankfurt n. Menem, Monachium, Dusseldorf, Berlin),
Norwegia (Oslo - Torp),
Polska (Warszawa),
Portugalia (Lizbona),
Rosja (Moskwa - Szeremietiewo),
Rumunia (Sybin, Suceava Salcea, Jassy, Oradea, Timisoara, Kluż - Napoka, Baia Mare, Satu Mare, Targu Mures),
Serbia (Belgrad - Nikola Tesla),
Turcja (Stambuł - Sabiha, Stambuł - Ataturk),
Szwajcaria (Genewa, Zurych),
Węgry (Budapeszt),
Wielka Brytania (Londyn - Luton, Londyn - Heathrow),
Włochy (Mediolan - Bergamo, Mediolan - Malpensa, Mediolan - Linate, Wenecja - Treviso, Forli, Werona, Catania Fontanarossa, Cuneo - Levaldigi, Piza, Bolonia, Rzym - Fiumicino, Rzym - Ciampino, Alghero Sardynia, Bari),
Zjednoczone Emiraty Arabskie (Dubaj).

 

Adres kontaktowy:
Calea Bucurestilor 224E,
075150 Otopeni,
IIfov,
Romania 

tel: +40 (0)21 2041000

 

 


Wypożyczalnia Samochodów Online

Newsletter

Facebook




Sprzedaż Biletów Autokarowych